qatre

آلبوم موسیقی «قطره» با سه‌تار نوازی «فریبا هدایتی» توسط موسسه‌ی فرهنگی- هنری ماهور منتشر شد. در این آلبوم موسیقی، «بهنام معصومی» با نواختن سازهای تمبک و کوزه، هدایتی را همراهی می‌کند.

به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی، فريبا هدايتى نيك‏ فكر متولد تهران، از كودكى همراه نواى نى پدر با موسيقى آشنا شد. از سال ۱۳۶۱ آموزش سه ‏تار را نزد زنده ‏ياد عطاءالله جنگوك آغاز كرد و رديف‏ها را نزد ايشان به اتمام رساند.
او آموزش دوره‏ى عالى و بداهه‏ نوازى را از سال ۱۳۶۶ نزد حسين عليزاده شروع كرد و از محضر ايشان بهره‏ها جُست. همچنين سبك‏ هاى مختلف سه ‏تارنوازى را نزد استادان جلال ذوالفنون، داريوش طلايى و زنده ‏ياد احمد عبادى نيز تجربه كرده است.

وی آهنگسازى و سرپرستى گروه «آواى دوست» را از سال ۷۸ تاكنون برعهده‌ داشته است. هم‌چنین از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای فریبا هدایتی به اجراى كنسرت‌هاى متعدد از جمله: فستيوال فاس در مراكش، فستيوال سن فلورانس در فرانسه، كنسرت در تالار وحدت، تور هلند (Rasa)، تور اسپانيا، اجرا در تئاتر شهر پاريس، بزرگداشت مولانا در Sodra Teatern و Pustervik سوئد و غيره می‌توان اشاره کرد. و نیز آهنگسازى و نوازندگى در سى‏دى روزنه که در خارج از کشور منتشر شده است و حضور در سی‌دی «آسمان مراکش» از آثار منتخب فستیوال فاس از دیگر آثار منتشر شده از این هنرمند هستند.

سيد بهنام معصومى، متولد ۱۳۶۵ در تهران. از سال ۱۳۷۷ شروع به فراگيرى تمبك كرد. او از آموزش‏هاى هنرمندانى چون رامين رحيمى، آرش فرهنگ‏فر، مسعود حميدى و پژمان حدادى بهره‏ها جست.
همچنين در اجراى موسيقى فيلم‏هاى چناران و كلوت و نيز اجرا در چندين گروه مختلف در سطح كشور همكارى داشته و از سال ۱۳۸۱ عضو پيوسته‏ى گروه «طلوع» است.

فریبا هدایتی در مورد این اثر می‌گوید: قسمت اول (افشارى) برداشتى شخصى است كه از رديف آوازى گرفته شده است. هنگام اجراى گوشه‏ها و آرايش ملودى‏ها، صداى ماندگار و زيباى قمر همواره در گوشم طنين‏انداز بوده است. در اينجا در گذار از افشارى به مقام صبا الگوهاى ملوديك و ريتميك با بيان آزادترى نسبت به رديف سنتى اجرا شده‏اند.

قسمت دوم (چهارگاه) باوجود اينكه كار سنتى‏اى نيست اما از ويژگى‏هاى موسيقى سنتى، با برداشتى جديد، برخوردار است.

مشترک مطالب مجله ملودی شوید!

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *