hooshang-kamkar-01
مدیر هنری گروه موسیقی کامکار گفت: با وجود اینکه وضعیت مالی گروه ما خوب نیست اما حاضر نیستیم هر وقت و هر زمان کنسرت بدهیم و یا آلبوم تولید کنیم، ما برای دل خودمان موسیقی می سازیم و تا زمانی که مطمئن نشویم کار تازه ای را ارائه می دهیم کنسرتی برگزار نمی کنیم.
به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی از مهر، هوشنگ کامکار مدیر هنری گروه موسیقی کامکار ضمن بیان این مطلب در نشست رسانه ای که صبح امروز شنبه با حضور حسین توتونچیان (مدیر موسسه ققنوس و برگزار کننده کنسرت) در آموزشگاه موسیقی کامکار برگزار شد در توضیح جزئیات برگزاری این کنسرت گفت: کنسرت این گروه موسیقی در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریورماه در دوبخش فارسی و کردی در سالن همایشهای برج میلاد برگزار می شود.
وی در ادامه افزود : تصنیف های «سرخوشان عشق» بر شعر مولانا ساخته پشنگ کامکار و تک‌نوازی سنتور و تار، «گلبانگ رود» بر شعر حافظ و ساخته ارسلان کامکار و تک‌نوازی کمانچه اردشیر، «یار مرا» بر شعر مولانا با تک‌نوازی عود ارسلان کامکار «ساقیا» بر شعر مولانا از ساخته های خودم در بخش موسیقی فارسی اجرا می‌شوند. قطعات بخش اول این کنسرت که به اجرای قطعات فارسی اختصاص دارد با موسیقی سنتی و ردیف دستگاهی ایران تفاوت‌های بسیاری دارد.
مدیرهنری گروه کامکارها در ادامه صحبت‌های خود به ویژگی قطعات بخش فارسی اشاره کرد و گفت: چیدمان قطعات در این بخش به‌گونه ‌ای است که یک قطعه نزدیک به موسیقی سنتی ایرانی آغاز می‌شود و در ادامه قطعات تکنیکی پیچیده‌تر و به صورت چندصدایی ارائه می‌شود. بخش فارسی این کنسرت تفاوت‌های عمده با کنسرت‌های گذشته دارد و آن هم اجرای تک‌نوازی است. در این تک‌نوازی‌ها از نوازندگی سنتی به نوازندگی مدرن را مشاهده خواهیم کرد به گونه‌‌ای که تک‌نوازی کمانچه اردشیر و عودنوازی ارسلان کامکار بسیار مشکل و پیچیده هستند و می‌توان گفت در نوع خود تازگی دارند.
کامکار در ادامه به بخش دوم این کنسرت اشاره کرد و گفت: بخش دوم کنسرت گروه موسیقی کامکار به اجرای آثار جدید من، پشنگ و ارسلان کامکار و چند قطعه محلی با تنظیم جدید اختصاص دارد در این بخش قطعاتی به گویش‌‌های مختلف کردی، سنندجی، اورامانی، سورانی، کرمانشاهی و لری نیز اجرا می‌شوند.
وی در ادامه با انتقاد از برخی گروه‌ها برای استفاده از لفظ «کنسرت بزرگ» در برخی کنسرت‌ها گفت: من نمی‌دانم به چه دلیلی لغت «بزرگ» برای این کنسرت‌ها به کار می‌رود اگر منظور تعداد زیاد نوازندگان است که باید گفت هر سازی باید نقش جداگانه و مستقلی در گروه داشته باشد اگرنه نیازی به استفاده از مثلا چهار ساز کمانچه یا تار نیست. بنابراین باید تعداد سازها در راستای کار آهنگ‌سازی باشد و اگر منظور از کلمه بزرگ حضور زیاد مخاطبان باشد که باید گفت وقتی کنسرتی برگزار نشده چگونه می‌توان متوجه شد که از آن استقبال می‌شود یا نه.
>مدیر هنری گروه کامکارها درادامه صحبت‌های خود باره ترکیب گروه کامکارها در این کنسرت گفت: گروه اصلی کامکارها در این کنسرت حضور دارند و در کنار آنها نیریز کامکار (نوازنده تار)، هانا کامکار (نوازنده دف)، صبا کامکار (هم‌خوان) و خانم ابراهیم‌پور (هم‌خوان) حضور دارند.
هوشنگ کامکار در پایان صحبت‌های خود به مشکلات برگزاری کنسرت اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات برگزاری کنسرت گرانی اجاره بهای سالن‌ها است از همین رو چه خوب بود اگر مسئولان سالن‌های معدود موسیقی را با مبلغ اندکی به گروه‌های موسیقی اجاره می دادند تا قیمت بلیت‌ها بسیار پایین‌تر فروخته ‌شود.
محمدحسین توتونچیان مدیر موسسه ققنوس و برگزارکننده کنسرت گروه کامکارها در راستای صحبت‌های این آهنگ‌ساز به گرانی بلیت‌ها اشاره کرد و گفت: دلیل عمده گرانی بلیت‌ها قیمت گزاف اجاره سالن‌های معدود موسیقی است که هر روز با یکدیگر برای گران‌تر کردن نرخ اجاره بهای سالن‌ها رقابت می‌کنند. از طرفی فقدان سالن مناسب و با گنجایش بالا برای اجرای برنامه‌های موسیقی موضوعی است که دست‌اندرکاران و مسئولان توجهی به آن نمی‌کنند و در دستور کار خود قرار نمی‌دهند. ما برای برگزاری این کنسرت با دیدگاه فرهنگی، وارد شدیم و قیمت متداول بلیت ۵۰ هزار تومان سالن برج میلاد را بین ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌ایم.

مشترک مطالب مجله ملودی شوید!

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *